HTML

Volánnal Utazunk

Mindazoknak, akik szeretik, és akik utálják, akik minden nap igénybe veszik, és akik csak sátoros ünnepeken, akik elégedettek vele, és akik nem. Észrevételeket, tapasztalatokat várunk a volannalutazunk@freemail.hu címre!

Utolsó kommentek

• erdélyi_lány: már egészen összezavarodok...:D szóval szájkosárral és pórázzal kell venni jegyet, de ha kutyatásk... (2009.05.27. 11:55) Kutya a táskában
  • erdélyi_lány: @Pityuka: hello! És kb mennyit kell fizetni a kutyáért? és függ a méretétől is? Az enyém elég kics... (2009.05.27. 11:50) Kutya a táskában
  • Bastet: @honey4: Mélyen egyet tudok érteni az előttem szólóval. Csak szánni tudom ezt a szegény lúzer we... (2009.05.19. 16:28) Kutya a táskában
  • honey4: nah kedves westie gazda először is tedd sebbességbe az agyad mielőtt megszólalsz, a te kutyád lehe... (2009.04.03. 14:02) Kutya a táskában
  • Kriszti: Abszolút egyetértek Mók-kal! Nem értem miért kell most itt cigányozni egyes utasoknak. Miért nincs... (2008.10.04. 14:12) Debrecennek nem kell a Hajdú-Volán Zrt.
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Az internetes menetrend csapdái

2008.04.02. 08:54 Volannal Utazunk

Juci levele lekésett járatokról. Két történet, ugyanaz a megszívatott utas, a vétkes pedig az internetes menetrend.
Eszembe jutott erről, hogy a menetrendi, jegyvásárlási változásokról oszlopokra ragasztott A4-es lapokon tájékoztatták az utazó közönséget, azonban pár nap, hét múlva ezek eltűntek. Aki nem rendszeres utas, kikerülhette ezt az információáramlás és nem értette, miért anyáznak a sofőrök, miért kési le a buszt, mert nem engedik fel jegy nélkül, az automata pedig nem veszi be a papírpénzt.

"A következő történet az internetes menetrenddel kapcsolatos. Sajnos, már nem először szívtam meg az utazást emaitt, de majd a végén külön erről is mesélek.

Húsvéthétfőn szerettem volna Kecskemétről Pécsre utazni. Mivel másnap még szünet volt, így a megszokott és jól bejáratott 18.30-assal nem tudtam menni (a hetek első tanítási napját megelőző napon közlekedik ez a járat). Volt egy lehetőségem 14 órakor, de találtam egy jónak/jobbnak tűnő bajai átszállásos párost 16 órakor, így amellett döntöttem. Pechemre.

A menetrend szerint 16.00-kor elindultam volna Kecskemétről Bajára egy Tolnáig közlekedő busszal (érk. Baja, 18.25), majd onnan tovább 18.45-kor a szegedi busszal Pécsre.

A gond a tolnai buszhoz írt megjegyzésből kerekedett: A hetek első iskolai előadási napját megelőző munkaszüneti napokon közlekedik ez a járat. Többször végigjárattam az agyam ezen a mondaton, és lényegében a következőre jutottam: kedden alapvetően munkanap (pontosítva tanszünetes munkanap) szerint közlekedtek a buszok, tehát sehol sincs benne az, hogy munkaszüneti napról beszélnénk (max. a diákok szemszögéből, de idestova a 10-11 éves tapasztalatom nem mondatta velem azt, hogy a tanszünetes munkanapokat munkaszüneti napnak kellene tekintenem...). Illetve azt is hozzáfűztem gondolatban, hogy a netes menetrend elvben az aznapra érvényes járatokat dobja ki. Így alapvetően nyugodtan mentünk ki az állomásra barátommal.

Aztán jött a gond: az információs táblán nem volt kiírva a járatom, és a forgalmi irodában is azt mondták, hogy ez a busz ma nem közlekedik. Klassz.

Így maradt a másnap korareggeli buszozás Pécsre.

Kezdem úgy érezni, hogy aki a netes menetrend szerint szeretné összehangolni az utazását, sikeres ember nem lehet.

A fenti esethez hasonlóan szint Kecskemétről szerettem volna Pécsre utazni a 18.30-assal kb. bő egy évvel ezelőtt. A internetes menetrendben nem jelent meg ez a járat annak ellenére, hogy a kis feltétele, amit fentebb említettem, teljes mértékben teljesült. Így maradt a telefonálás mind a Kunság, mind a Pannon Volánnak, hogy mégis mi a szitu. A Kunság részéről teljesen korrekt volt a telefonos bácsi, még elnézést is kért, hogy vmilyen hiba kapcsán kimaradt a menetrendből, de mindenképpen közlekedni fog azon a napon, amikor utazok. A Pannonnál már nem voltak ennyire emberbarátok: szimplán "nemszeretekdolgoznidemuszáj" hozzáállással válaszolt egy hölgy, hogy "igen, lesz olyan busz". Így összességében jól zárult a történet.

Azonban van még egy kellemetlen eset. Tavaly ősszel történt, hogy barátommal szerettünk volna Szegedről Kecskemétre menni egy hajnali 3.20-as busszal, mégis csak korábban megérkezünk, mint az első, 4.40-kor induló vonattal. Gondoltuk, a biztonság kedvéért megnézzük neten, hogy tényleg megy-e a kinézett busz. A busz ott volt, nincs gond - vélekedtünk. A koppanás hajnalban ért bennünket: már az indulás időpontjánál járt az óra, busz sehol. Kerestünk az állomáson egy emberkét, hogy ilyenkor mégis mi a helyzet. Ő pedig közölte, hogy ez a járat megszűnt kb. 5 napja, csak a neten még nem frissült a menetrend. Klassz. 5.20 körül ment volna a következő buszunk. Nem vártuk meg, kimentünk a vasútállomásra, és vonatoztunk egyet."

A Volán szerint az adatbázisa három nappal a változás előtt frissül. Ezek szerint mégsem? Kinek a felelőssége, ha nem jelölik a változást?

A kereső program a Volán társaságok 2007-2008. évi menetrendjeit tartalmazza (érvényes 2008. december 13.-ig).
A Volán társaságok a menetrendeket a menetrendi időszakon belül is módosítják. A módosítások általában 3-5 nappal az érvényességük kezdete előtt kerülnek be az adatbázisba, az esetek többségében minden hónap végén. /A módosítások mértéke egy-egy kisebb földrajzi egység szempontjából lehet jelentős, az adatbázis egésze szempontjából kisebb mértékű./
A keresések így csak 3 napon belül pontosak, ezért kérjük, hogy ha az utazást megelőzően több nappal használja a programot, szíveskedjen az utazás megkezdése előtt egy-két nappal ellenőrizni a kapott adatokat!

1 komment

Címkék: menetrend lekésés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pista 2008.04.04. 14:09:59

Nem vagyok járatos a buszok menetrendjének rejtelmeiben, de itt szerintem a formális logika használata lehet a megoldás, Kedves Juci!

"Mivel másnap még szünet volt, így a megszokott és jól bejáratott 18.30-assal nem tudtam menni (a hetek első tanítási napját megelőző napon közlekedik ez a járat)"

Itt még nincs gond, érted, hogy a busz nem megy az adott napon.

"A gond a tolnai buszhoz írt megjegyzésből kerekedett: A hetek első iskolai előadási napját megelőző munkaszüneti napokon közlekedik ez a járat"

Tehát ha az első esetben tisztában voltál azzal, hogy a te napod nem iskolai tanítási napot megelőző NAP, akkor vajon miből gondoltad, hogy a te napod iskolai tanítási napot megelőző MUNKASZÜNETI NAP...

Nyilván a "munkaszüneti nap"-ok halmaza részhalmaza a "nap"-ok halmazának, tehát ami általánosan igaz a "nap"-ok halmazára, az igaz a "munkaszüneti nap"-ok részhalmazára is...