HTML

Volánnal Utazunk

Mindazoknak, akik szeretik, és akik utálják, akik minden nap igénybe veszik, és akik csak sátoros ünnepeken, akik elégedettek vele, és akik nem. Észrevételeket, tapasztalatokat várunk a volannalutazunk@freemail.hu címre!

Utolsó kommentek

  • erdélyi_lány: már egészen összezavarodok...:D szóval szájkosárral és pórázzal kell venni jegyet, de ha kutyatásk... (2009.05.27. 11:55) Kutya a táskában
  • erdélyi_lány: @Pityuka: hello! És kb mennyit kell fizetni a kutyáért? és függ a méretétől is? Az enyém elég kics... (2009.05.27. 11:50) Kutya a táskában
  • Bastet: @honey4: Mélyen egyet tudok érteni az előttem szólóval. Csak szánni tudom ezt a szegény lúzer we... (2009.05.19. 16:28) Kutya a táskában
  • honey4: nah kedves westie gazda először is tedd sebbességbe az agyad mielőtt megszólalsz, a te kutyád lehe... (2009.04.03. 14:02) Kutya a táskában
  • Kriszti: Abszolút egyetértek Mók-kal! Nem értem miért kell most itt cigányozni egyes utasoknak. Miért nincs... (2008.10.04. 14:12) Debrecennek nem kell a Hajdú-Volán Zrt.
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Kutya a táskában

2008.09.15. 08:52 Volannal Utazunk

Sokszor utaztam kutyával buszon, barátnőm ilyenkor a sporttáskájába rejtette apró kis tacskóját, sosem vették észre, vagy ha igen, nem szóltak érte, hiszen nem foglal helyet, egy csomagnak számít. Elvileg kutyáért azért kell fizetni, mert gyereknyi-embernyi helyet foglal a fizetős utasok elől. De mi a helyzet, ha a kutya aprócska, esetleg táskában van?

Adrit is kutyája miatt büntették meg a buszon. Szájkosár és póráz nélkül utazott vele - de táskában vitte. A szabályok nem egyértelműek, ha szó szerint vesszük, akkor egy gyufásskatulyányi yorkshire terrierért is ugyanúgy fizetni kell, mintha németjuhásszal utaznánk, dacára annak, hogy a kutya testi épsége miatt nem ajánlatos letenni a figyelmetlen utasok lábai mellé, és ember legyen a talpán, aki szájkosarat tud venni neki...

Másrészt viszont a szállítóketrecben utaztatott állatoknak nem kell jegyet venni, ilyen például a macska, vagy a kölyökkutyák, a papagáj kalitkája, a hörcsög terráriuma. Jelen esetben szerintem az ellenőrök nem haladtak a korral, és nem vették figyelembe a szállítóketrecek sokféleségét.

Természetesen az ellenőrök ezt a gumiszabályt úgy alkalmazzák, ahgyan nekik jólesik, akár egy szállítóketreces kiskutyáért is megbüntethetnek, egy szájkosár nélküli csivava miatt is leszállíthatnak, de érdemes helyettük a Volán ügyfélszolgálatát felhívni, mi is a hivatalos álláspont a táskás ebek tekintetében, és ha felbukkannak az ellenőrök, erre az álláspontra hivatkozni.

Adri, ami késik, nem múlik:

 

Van egy kis havanese kutyám, aki nem ismerné ez egy igen kistermetű
kutyus. Gyakran utazunk együtt volánon, ő a kis táskájában. A sofőrök
fel szokták engedni jegy nélkül, hiszen egy közepes táskában vígan el
van, ami nem nagyobb egy retikülnél. Pár napja ellenőrökkel
találkoztam, akik megbüntettek, mivel szerintük nem lehet így állatot
vinni. Szerencsére az értelmesebb fajtából voltak valók így meg tudtam
beszélni velük a helyzetet. Nekik sem volt egyértelmű a helyzet, de
végül kaptam egy csekket. Ha belefér egy táskába akkor nem teljesen
mindegy, hogy élőlényről van e szó vagy csak egy pár kiló krumpliról?
Jogosan büntettek meg?

üdv
Adri

 

8 komment

Címkék: kutya busz ellenőr szállítás jegy

A bejegyzés trackback címe:

https://volannalutazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr69663940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.09.15. 10:59:33

Kutya táskában? Komolyan mondjátok? Tán be is húzúd a táska cipzárját?

Ha be van húzva a táska, akkor állatkínzás.
Ha nyitva van, akkor bármikor bárkinek odakaphat. Gondolj bele egy érdeklődő kigyerekre, aki nem tud még mérlegelni. A kutya meg bármikor megrettenhet, megijedhet és odakap.

Nekem westiem van, gyakran utazunk mi is, vonattal, busszal, a ketrecet nem szereti, ezért pórázzal, szájkosárral(!) visszük. Becsületesen megvesszük a jegyet, pedig ölben van, így nem foglal helyet.

Tudom, hogy a havanese-nek is kicsi az orra, mint a westienek, mégis kapható szájkosár. Ami lényegében egy nylon, ami összefogja az alsó-felső állkapcsát, kicsit ki tudja nyitni, de harapni nem tud. Nem

shop.unas.hu/shop_ordered/3670/shop_pic/904091250.jpg

Kedves Adri, nem tudlak sajnálni, tessék befizetni a büntetést, és jól meghúzni Magad.

Ami a legjobban bánt, hogy táskába zárod.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.09.15. 22:31:30

A táskából nyilván kilógott a feje, hiszen a sofőrök hogy engedték volna föl, ha nem tudják mi van a táskában? Egyszóval a kutya kapott levegőt.

Üres buszon nem kap oda, tömött buszon se kutya mellé ülnek be legelőször.

Pityuka 2008.09.16. 10:19:31

Rendben, hogy rendes akart lenni a sofőr, de neki kell a legjobban tudnia a szabályokat. A kutyáért fizetni kell.

menőmanó 2008.09.23. 23:06:46

Na és kedves westi gazdi, a mopszomra milyen szájkosarat tudnál ajánlani?

honey4 2009.04.03. 14:02:51

nah kedves westie gazda először is tedd sebbességbe az agyad mielőtt megszólalsz, a te kutyád lehet odakapna, nálad én is idegbeteg lennék nem csak a kutyád:D
másodszor én sem tudlak sajnálni hogy ekkora madár vagy hogy mindig megveszed a jegyet:D
harmadszor: 2. §

A tömegközlekedési járműre csak a szájkosárral és pórázzal ellátott kutya vihető fel. A nem kézipoggyász módjára (nem ölben, táskában, dobozban stb.) szállított kutya szállítási díja azonos a járműre érvényes vonaljegy árával. Kivétel a vakvezető és rendőrségi kutya, melyek szállítása díjtalan. A kézipoggyász módjára (ölben, táskában, dobozban) szállított kutya szállítása díjtalan.

ennyit erről
szóval kedves Adri helyett befizetheted a büntetést ha ekkora a pofád és jól meghúzhatod magad:P

Bastet 2009.05.19. 16:28:49

@honey4:

Mélyen egyet tudok érteni az előttem szólóval. Csak szánni tudom ezt a szegény lúzer westie gazdát, pizyukát nem különben. Szerintem is nevetséges, hogy nem tudnak különbséget tenni a volán dolgozói a szezon és a fazon között. Persze egyértelmű, hogy az egész az ő "jóindulatukon" múlik.

Engem 3 napja büntettek meg Kecskeméten a buszon. A kezembe vittem a 4 hónapos törpeacskó kutyusom és a soffőr közölte velem, hogy az ő buszára egész egyszerűen nem jöhet fel kutya, se szájkosárral se anélkül. Hiába rimánkodtam, hogy de így nem érjük el a távolsági buszt, leszállított. Majd szépen elgyalogoltunk egy másik buszmegállóba és az egy órával később jövő következő busz sofőrje már azt közölte velem, hogy csak szájkosárral vihetem fel a buszra.Én meg közöltem vele, hogy engem már le nem szállít, mert nem fogok hazagyalogolni a kutyával meg a 30 kilós hátizsákommal. Ahogy leültem jött az ellenőr, pedig Kecskeméten 10 éve nem találkoztam ellenőrrel buszon.Ő a változatosság kedvéért a jegyet hiányolta, holott a sofőr nem is volt hajlandó kiszolgálni. Így végülis majdnem végig gyalogolva tettük meg a 10 kilométeres utat a hobbinkig.

Elég megalázó helyzet volt azért rimánkodni, hogy ne vágjanak le a buszról, amikor én magam mindig megveszem a nem túl olcsó havi bérletet.

Hozzáteszem, ahogy leültünk a buszon, az összes kisgyerek odasereglett vele játszani. Úgyhogy tényleg szükség van szájkosárra...

erdélyi_lány 2009.05.27. 11:50:51

@Pityuka: hello! És kb mennyit kell fizetni a kutyáért? és függ a méretétől is? Az enyém elég kicsi, és kiváncsi lennék, h mennyibe kerül utaztatni a Volán buszon? Előre is köszi

erdélyi_lány 2009.05.27. 11:55:01

már egészen összezavarodok...:D szóval szájkosárral és pórázzal kell venni jegyet, de ha kutyatáskába szállítom, akkor nem?
süti beállítások módosítása