HTML

Volánnal Utazunk

Mindazoknak, akik szeretik, és akik utálják, akik minden nap igénybe veszik, és akik csak sátoros ünnepeken, akik elégedettek vele, és akik nem. Észrevételeket, tapasztalatokat várunk a volannalutazunk@freemail.hu címre!

Utolsó kommentek

  • erdélyi_lány: már egészen összezavarodok...:D szóval szájkosárral és pórázzal kell venni jegyet, de ha kutyatásk... (2009.05.27. 11:55) Kutya a táskában
  • erdélyi_lány: @Pityuka: hello! És kb mennyit kell fizetni a kutyáért? és függ a méretétől is? Az enyém elég kics... (2009.05.27. 11:50) Kutya a táskában
  • Bastet: @honey4: Mélyen egyet tudok érteni az előttem szólóval. Csak szánni tudom ezt a szegény lúzer we... (2009.05.19. 16:28) Kutya a táskában
  • honey4: nah kedves westie gazda először is tedd sebbességbe az agyad mielőtt megszólalsz, a te kutyád lehe... (2009.04.03. 14:02) Kutya a táskában
  • Kriszti: Abszolút egyetértek Mók-kal! Nem értem miért kell most itt cigányozni egyes utasoknak. Miért nincs... (2008.10.04. 14:12) Debrecennek nem kell a Hajdú-Volán Zrt.
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Amikor a busz elhúz

2008.02.14. 10:49 Volannal Utazunk

Ha egy bkv buszt késik le az ember, az bosszantó, de hacsak nincs este vagy hétvége, elég gyorsan érkezik a másik. Egy volánbuszt lekésni viszont maga a méreg, és minimum fél-egy óra várakozás, amiről Hagrid mesél bővebben:

 

"Komolyan érdekelne, hogy mi a tapasztalat a különböző volán-vonalakon a pontosság tekintetében. mot nem a késésre gondolok. Szerencsére ritkán, de előfordult, hogy egyes járatok a végállomásról 4-5 perccel hamarabb indultak. Pl. egy 20:55-kor induló járathoz 20:51-re érkeztem. Várakozók nem álltak a megállójában, busz is csak a közeli piros lámpánál állt. Gondoltam rá, hogy megrohanom, de a forgalmat elnézve inkább nem kockáztattam. Körbenéztem egy percre, hátha csak a szemem káprázik, majd bementem a pályaudvarra. Megnéztem az órát ott is, ami 20:52-t mutatott ekkor. Megkerestem az információs irodát, ahol egy hölgy azonnal felhívta a pontos időt, majd azt állította nekem, hogy 20:55 van. Tudtára adtam udvariasan, hogy ettől függetlenül 20:50 óta nincs busz a helyén és azt ő is állította nekem, hogy az már bizony elment. S nem 1 perccel hamarabb, hanem 5-tel. Tudom-tudom...álljak csak 10 percet a megállóban, ha már olyan hülye vagyok, hogy nem autóra költök...Így várhattam 60 percet a 21:55-s buszra, most még a fűtött váróban. Nemsokára lebontják, helyette plaza lesz, akkor meg a pad alatt...

Ehhez hasonló eset ezen a vonalon néhány (2-3) év alatt még kétszer fordult elő. Párommal vilamossal érkeztünk nem a pályaudvarra, hanem egy megállóval odébb. A busz a pályaudvarról 19:35-kor indult papíron. Mi 38-kor szálltunk le a villamosról, amin épp láttuk, hogy a busz kiállni készül és 39-kor távozott is, így erről is lemaradtunk. Na nem a perceken akarok szőrözni, nehogy azt higyje valaki, de a pályaudvarról erre az állomásra busz papíron 7 perc alatt ér át, de legalább 6 kell neki. 19:42 körül számít rá az ember. Aki óvatos, az is odaér - ahogy mi ia 38-ra. 3-4 perc nem volt elég. Mivel ez a távolság és a lámpák a két megálló közt nem teszik lehetővé, hogy 3-4 perc alatt átérjen egy járat, így elkönyveltem, hogy a sofőr igencsak sietett...A következőre 40 percet várhattunk...

A legfrissebb élmény szerencsésen sült el. Tanulva a korábbi "hibánkból" az első megállóhoz már tényleg 5 perccel hamarabb próbáltunk odaérni. Úgy 20-30 méterre lehettünk tőle, mikor elhúz mellettünk egy busz....a miénk. Most is 4-5 perccel korábban jött, de ezt már simán befutottuk, igazából sietni sem kellett, de elkönyveltük, hogy rosszabb esetben ezt is lekéstük volna, ahogy gondolom mások így is jártak..."

 

16 komment

Címkék: busz végállomás lekésés

A bejegyzés trackback címe:

https://volannalutazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr28338776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ntunde 2008.02.14. 20:14:36

Ma reggel történt: a gyorsjáratot maga elé engedte kikanyarodni a másik VOLÁN busz, igenám, de a második busz nem állt meg a buszmegállóban! Nem kicsit anyáztam! A gyorsjárat ugyanis nem áll meg ott, ahol nekem le kellene szállnom :O

Brigus 2008.02.14. 20:40:36

Hi!én csak CSABIKÁT keresem!jo volna folytatni a beszélgetést,valahol privin!vélemény?amúgy no komment....

Hagrid · http://hagrid.freeblog.hu 2008.02.15. 10:16:06

ntunde: Ez nagyon gyakori jelenség, néha még bkv-n is előfordul sajnos. Nem árt sasolni előre, hogy hány busz jön és hol állnak meg, ha egyáltalán megállnak...

úrilány 2008.02.15. 10:16:19

Népligetből indult már egyszer-kétszer úgy el a busz, amin szerencsésen rajta voltam, hogy az órája szerint még nem indulhatott volna...

más: kisebb településeken (mndjuk 5e fő alatt) érdemesebb a buszmegállóba hamarabb kiblattyogni, mert -főleg hétvégén - lehet, hogy hamarabb ér oda, mint a menetrend szerint.... na ott én is vártam egysze vagy húsz percet, hogy mikor jön már, mkor jön már, mire kidetült, már el is ment....

Hagrid · http://hagrid.freeblog.hu 2008.02.15. 10:19:00

Eh...a lényeg lemaradt.:-) Szóval volt már, hogy volánbusz egyáltalán nem állt meg a falu egyik legfrekventáltabb megállójában. Én álltam csak ott, épp megérkeztem és megálltam az oszlop tövében. Sajnos a sofőr messziről nem látta, hogy áll-e ott valaki s nem lassított. Mikor közelre ért, már nem tudott megállni, így meg sem próbálta. Mázlim, hogy csak 20 percet kellett várni...

Korábbi esetben ugyanitt szintén nem vett észre a soför, de mégis megállt úgy 50 méter után. Ekkor még elöntötte a fejem a vér, mikor látom, hogy elhúz és "nemzetközi" kéz és karjelzésekkel fejeztem ki neki a véleményemet. Ettől függetlenül rendes volt, megállt, megvárt, míg odasietek én meg kérhettem tőle sűrűn elnézést a beintésekért.:-)

Hagrid · http://hagrid.freeblog.hu 2008.02.15. 10:21:13

úrilány: amit fenn írtam a bloggernek, az Budapesten történt a Flórián téren, illetve az Árpád-hídi buszpályaudvaron. A faluban mindig számítunk arra, hogy netán korábban jön, még hétköznap is.:-)

Csiri · http://www.csiri.blog.hu 2008.02.16. 23:40:36

Legalább nem fog késni a busz ^^

Egyébként jogos

x 2008.02.17. 23:08:39

csököttagyúak mind. miért kell hamarabb elindulni? nem értem. és még nekik áll feljebb, hogy miért nem mész oda negyed órával hamarabb :D
számoljuk csak ki egy év alatt mennyi időt basznak el az emberek azzal, hogy minden hülye helyre hamarabb mennek?!

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.18. 16:10:25

Én is tapasztaltam, hogy rendre sietnek a buszok. Legalábbis gyakran előfordul. De én speciel úgy vagyok vele, hogy legalább 5-8 perccel előbbre megyek ki a buszhoz, mint az indulási idő. Ha meg elővételbe van jegye valakinek, alap hogy legalább 10 perccel az indulás előtt már ott legyen.

Bakter 2008.02.18. 16:41:49

Vagy húsz éve járok azon a vonalon, amit említesz, nem az a jellemző, hogy korábban indulnak, sőt...
Egyébként február elején változott a menetrend, egyes járatok 5 perccel előbb, míg mások 5-10 perccel később indulnak. Nem ez okozta a problémát?

máktalan nudli 2008.02.20. 11:02:52

Múlt szombaton a párommal Piliscsabára szerettünk volna utazni, ezért már előző nap a neten kikerestük, mi a legközelebbi megálló számunkra, hányra kell odaérnünk stb..
Negyed órával hamarabb kimentünk, nehogy úgy járjunk, mint a post indítója...állunk, várunk, mint makik a liánon,majd bámulunk a buszvezetőre,látván nem óhajt megállni, intünk neki,hogy:
- hellobello, mi itten lennénk!

mire ő ránk tekint,s rezzenéstelen arccal továbbhajt.
Jelzem a szombat után vasárnap következett, -15 fokkal, tehát már a szombat sem volt orrafagyotttakony-mentes.
Köszönettel tartoznék neki, hisz nem olvasnám itthon takaróba bugyolálva e becses oldalt, ha nem lennék dögbeteg a háromnegyedórás jégszélben való ácsorgásból kifolyólag.
Írtunk egy szívhezszóló levelet a vértes volánnak,de még csak válaszra sem méltattak.
a buszvezető bácsi pocakos, kopaszodó 60-as porhüvelyét ezerből is felismerném...igérem nektek, ha találkozom vele, kitépem a szívét és kirakom az ablakunkba, hadd csipegessék el a madarak ebben a hidegben.

papugaja 2008.02.21. 09:43:26

Budapest-Szabadka-Budapest járat.
Két sofőr viszi, egy, vagy kétnapos váltásokban. Az egyik Feri, a másik Gyuri.
Hazafelé nincs könnyű dolguk, mert Röszkénél várni kell a határon. Nem ritka, hogy 5-10 perces késéssel érkezik a járat Szegedre, ahonnan 17:00-kor kellene továbbindulnia Pest felé.
Ha Feri a sofőr, a késés mégis ritkább, és kisebb mértékű. Feri be tud hozni akár 15 perces késést is Félegyházáig, Gyuri inkább 20-at csinál belőle.
Van erre valami logikus magyarázat?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.21. 10:19:32

Nekem az jelentette a mindennapi agyvérzést, hogy vonattal utaztam Gyömrőig, ahol 6km-re lakom a vasútállomástól. Ezért a Gyömrőn is áthaladó Budapest-Monor volánjáratra szálltam át és utaztam hazáig, illetve csak szerettem volna, mivel a sárgabusz rndszerint hamarabb elment a vá. megállóból mint ahogy a menentrendben volt, és esze ágában sem volt megvárni a menetrendben kiírt időt... 4 perc lett volna átszállni, ami bőséges idő, de a busz csak a legritkább esetben várta meg a vonatot, úgyhogy maradt az egyórás várakozás vagy kutyagolás télben, hóban, fagyban, kánikulában. Szóltunk elégszer a Volánbusznak. nem azt követlejük, hogy a késő vonatot várja be a busz, csak annyit kérünk, hogy a menetrendet tartva, ne menjen el korábban... mindhiába.

A végén ezt úgy kerültem el, hogy vonatról átváltottam Volánbuszra :D így elvileg később érek haza valamivel, de legalább nem kell idegelnem magam, hogy lekésem a buszt. Ja és a busz soha nem késik a vonattal ellentétben, úgyhogy ezzel a részével nagyon elégedett vagyok.

feri 2008.02.23. 21:43:20

olvasom itt az un."hozzaaszolasokat".Hmm. Ugy latom,bar elörre is elnezest szeretnek kerni a jelzöert "amatörökkel" allok szemben.Miskolc-Mezöcsat-Tiszakeszi.na erre varjatok gombot.q

leander 2008.02.25. 08:52:33

Szerződéses busszal járunk dolgozni. Hétfőn 5-órától 6.20-ig vártunk a buszra,nem jött.A fönököm telefonált nem is fog jönni mert nem tudta a sofőr elindítani a buszt.Mehettem volna volánossal amire még fél órát kellet volna várni -5-6 fok volt reggel,és még másfél óra lett volna az út amig beérek a melóhelyre.Inkább kértem egy nap szabit.Persze erre a napra is levonták a busz pénzt mert a Széles és bandája ezt is megteheti.

Siccke 2008.02.29. 22:45:41

A mai napig úgy gondoltam, hogy a Volánnal kapcsolatban "csak" a menetidő be nem tartása a problémám. Február 1. óta még egyetlen egy alkalom nem volt, hogy megközelítette volna a járat a kiírt menetrendet (Szentendre - elágazás). Érdekes módon 6 óra előtt korábban húznak el, a rekordot eddig az 5,54 helyett 5,45-kor elszáguldó járat tartotta. Majd Darvas Iván Várj reám című számát idézhetjük, miközben a 6,14-re jelzett buszt megelőzi a 6,24-es járat, esetleg egyszerre érkeznek. Bátorkodtam megkérdezni miért ilyen sokára ért ide - és megtudtam, hogy 6 után már nagyobb a forgalom, sok a felszálló. Ez elég rossz érv, hiszen február 1. előtt is utasokkal tömve érkezett, mégis pontosan... - akkor most hogy is van ez??? A lényeg azonban csak ezután következik, mert kedves utastársaim már nem sokáig kell bosszankodnunk a pontatlanságon, hiszen a tervek szerint meg is szűnik ezen az útvonalon a járat. Látszólag ugyan van forgalomszámlálás, tömve is vannak a buszok, de ez abszolút nem érdekli a tisztelt bársonyszékes nagyfőnököket. Lehet hogy csak rémhír - de mint az ilyenek általában, biztos van némi valóságalapjuk. Állítólag a "HÍD" elkészülte után már Újpesten lesz a végállomás és ezzel megoldanak mindent...
süti beállítások módosítása