Elkezdődött az iskola, araszolva halad a hosszú kocsisor a város felé, a bkv járműveinek menetrendjét is átalakították, így aki bizonytalan volt, hogy időben bejut reggel szintén kocsiba ült. (A menetrendet nem tartják a buszok, és csodálkozik a bkv-s vezetés, hogy ellopják a megállókból a menetrendet, amikor a drágán kinyomtatott tájékoztatójukban semmi konkrétum nem szerepel, és nem mindenkinek van nete, hogy kinyomtassa az újat, bár ez a nyomtatás is egy külön történet...)
Kedves blogírók!
Tegnap először esett nagy eső az iskolaidő megkezdése óta, így amint várható minden természeti jelenségnél (egy centis hó, szél), beálltak a bevezető utak. 22 helyett 50 percet raboskodtunk a zsúfolt buszon, férjemmel együtt szerencsére messzebbről indultunk, és le tudtunk ülni, de sokan állták végig az utat.
Ahogy telt az idő, egyre fullasztóbb lett a hőség, egyre nagyobb a pára. (Ismerős? A meleg járműben párolgó emberek jelensége is ilyen esős napi sajátosság, és sajnos nem járul hozzá utazási komfortérzetünkhöz.) Egy hölgyet kérnek meg, hogy nyissa ki az egyik ablakot, és bár így beverne az eső, ő mégis készségesen feláll, hogy teljesítse az állva szenvedők óhaját. Az ablak azonban nem nyílik.
A buszvezetőt kéri a hölgy, hogy legyen szíves kinyitni az ablakokat. Azt ő nem tudja, húzzák ki. Nem megy? Többet ő sem tehet.
Akkor talán a tetőablakokat. Azt sem tudja. (A tetőablakokon nincs fogantyú, mint a régebbi buszokon, az utasok nem tudják kinyitni.)
Esetleg a légkondit ha bekapcsolná. A buszvezető már nevet. Itt, ebben a buszban légkondi? Talán a volvókban. Nem is volt benne sosem. (Ezt többen kétkedéssel fogadták, de én készséggel elhiszem...)
Sajnos nem tudom, milyen típusú volt a busz, mindenesetre alacsonypadlós, nem a régi ikarus. Mégsem működött benne semmi, ami azt a célt szolgálta volna, hogy az utasok hering módon történő utazásuk során levegőt kapjanak.
Már csak hab volt a tortán, hogy a zsúfolt busz vezetője addig nem akart elindulni, míg nem látott ki rendesen. (Valószínűleg ritkán viszi ezt a járatot iskolakezdéskor.) Könnyen lehet, hogy a busz végében már nem állt mindenki a másik nyakában, oldalában, de mivel felszállni csak elöl lehet, mindenkinek egyre hátrébb kellett volna szorulnia, minden személyes tér mellőzésével,amit nem szívesen tesz meg az ember, hacsak nem taszítják... (Ha az elöl felszállást bevezetik a bkv-nál, akkor remélem sosem hagyják, hogy ennyire zsúfoltan kelljen utazni. A példaként felhozott más országokban feleennyien vesznek igénybe egy buszt, kényelmesen hátra tud menni mindenki, és helyet találhat magának.)
Mit is beszélek. Méghogy nem jutottunk levegőhöz? Jött levegő. A réseken át, amin beszivárgott az esővíz, át a lámpatesteken. Vagy talán a pára csapódott le, amit a több tucat ember lélegzése és teste okozott? Fúj...
További jó munkát!
Dezzie W.
Utolsó kommentek