HTML

Volánnal Utazunk

Mindazoknak, akik szeretik, és akik utálják, akik minden nap igénybe veszik, és akik csak sátoros ünnepeken, akik elégedettek vele, és akik nem. Észrevételeket, tapasztalatokat várunk a volannalutazunk@freemail.hu címre!

Utolsó kommentek

  • erdélyi_lány: már egészen összezavarodok...:D szóval szájkosárral és pórázzal kell venni jegyet, de ha kutyatásk... (2009.05.27. 11:55) Kutya a táskában
  • erdélyi_lány: @Pityuka: hello! És kb mennyit kell fizetni a kutyáért? és függ a méretétől is? Az enyém elég kics... (2009.05.27. 11:50) Kutya a táskában
  • Bastet: @honey4: Mélyen egyet tudok érteni az előttem szólóval. Csak szánni tudom ezt a szegény lúzer we... (2009.05.19. 16:28) Kutya a táskában
  • honey4: nah kedves westie gazda először is tedd sebbességbe az agyad mielőtt megszólalsz, a te kutyád lehe... (2009.04.03. 14:02) Kutya a táskában
  • Kriszti: Abszolút egyetértek Mók-kal! Nem értem miért kell most itt cigányozni egyes utasoknak. Miért nincs... (2008.10.04. 14:12) Debrecennek nem kell a Hajdú-Volán Zrt.
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Rátóti bosszúságok

2008.04.03. 08:53 Volannal Utazunk

Márton szinte mindent megkapott utazása során, amit csak lehet: a menetrendet figyelmen kívül hagyó buszt, mutyizó, lehúzó, bosszúálló sofőrt, tehetetlen ellenőröket.


Kedves Ügyintéző!

Múlt hét pénteki (2008. március 21.) utazásélményemet szeretném megosztani
Önökkel.

Vácrátótra szerettem volna Budapestről utazni, és mivel Társaságuk még nem
hallott ütemes menetrendről, vagy hasonlóról, a napi hét, egyenlőtlenül
kiosztott közvetlen járat közül nem találtam számomra megfelelőt, a vasutat
választottam. Vác útirányon át terveztem Vácrátót vasútállomásra érkezni - ez
utóbbi azonban a településtől mintegy négy kilométerre található, így olyan
vonatjáratot választottam, melyhez van buszcsatlakozás a falu felé. A vonat
pontosan, 13:46-kor érkezett Vácrátót vasútállomásra, így kényelmes tempóban
is 13:48-kor már az állomásépület túloldalán levő Vácrátót vasútállomás
buszmegállóban álltam, ahova az eredetileg 13:50-re meghirdetett Vácrátót felé
tartó járat csak nem érkezett meg. Két elképzelés vázolódott fel ekkor bennem:

1) Az egy dolog, hogy Társaságuk a menetrend tevezésekor nem hallott sem a
'szolgáltatás', sem pedíg az 'integrált tömegközlekedés' kifejezésekről, így a
napu húsz(!) Vácról érkező vonat közül csak három elé küldenek autóbuszt - ne
mondják azt, hogy azért mert kevés az utas, inkább talán pont ezért nem
használja senki az Önök buszait - de hogy ezek sem pontosak, sőt, nem az hogy
késnek, hanem a csatlakozó vonat érkezése előtt elindulnak, számomra tényleg
érthetetlen. Végülis nem tudok más okot elképzelni, hogy a busz miért tenne a
főútról egy-másfél kilométeres kitérőt a gyakorlatilag a semmi közepén levő
vasútállomáshoz, hogy az utasokat - a menetrend szerint - megvárja.

2) Ezzel kapcsolatos volt második feltételezésem, miszerint a fenti busz -
talán mivel el volt maradva a menetrenddel - be sem hajtott a vasútállomás
felé. Ugyan, mi a buszvezetőnek még néhány utas, akivel mutyizhat! A
megspórolt benzin után kapott prémiumból még több dugipénzt vihet haza!

TOVÁBBÁ

A várakozásra 14:00-kor ráunva kisétáltam a vasútállomáshoz vezető mellékút
főútba való torkollásához, ahol Vácrátót vasútállomás bekötő út néven
található buszmegálló, itt 14:11-re volt meghirdetve Vácrátót felé buszjárat,
ami pontosan meg is érkezett. A buszra felszállva közöltem a sofőrrel hogy
Vácrátót botanikus kertig kérnék egy diákjegyet, aki közölte velem hogy
ötvenöt forint lesz, de mivel - állítása szerint - nem volt váltópénte, az
átadott három huszasból nem tud visszaadni. Miután ezt lerendeztük, az ő
nyílvánvalóan értetlen 'miért nem ül le?' tekintetére udvariasan megkérdeztem
hogy jegyet fogok-e kapni, közölte, hogy akkor 65 forintot kér, és a
diákigazolványomat. Mivel továbbra is csak húszforintosok voltak nálam, így
összesen nyolcvan forintot fizettem ki a jegyért - váltópénz persze továbbra
sem volt, amit nem is csodálok, ha zsebre dolgozik -, az átadott
diákigazolványomat pedíg perceken keresztül, megalázó lassúsággal - vezetés
közben, ezt pedíg nemcsak valószínűleg az Önök szabályzata, hanem a KRESZ is
tiltja - vizsgálta. Mikor végre jegyemhez és okmányomhoz jutottam,
felháborodásomban, de a létező legnyugodtabb hangnemben megkérdeztem tőle,
hogy vajon a buszba az üzemanyagot is a saját pénzéből veszi-e. Erre sajátos
'bosszúja' az volt, hogy a Botanikus kertnél a hátsó ajtót nem nyitotta ki,
kénytelen voltam a megállóban előrerohanni - ki tudja, a végén még továbbvisz,
hogy megbírságolhasson - és ott, felemelt fejjel, egy 'Viszontlátásra!'
kíséretében leszálltam.

A vasútállomásra visszaútra a 15:24-kor érkező buszjáratot vettem igénybe, a
merő véletlen folytán Vácrátót Botanikus kertnél velem együtt szállt fel az
Önök két ellenőr munkatársa. Jegyet természetesen kaptam, s mikor az
ellenőröknek megjegyeztem, hogy érdekes módon ideúton 65 helyett csak 55
forint volt a jegy, és valamiért a nyomtató sem működött, csak egy savanyú
mosollyal válaszoltak. A vasútállomás felé vezető pár perces úton pedíg még
végihallgathattam, ahogyan a sofőr vezetés közben(!) mobiltelefonon hadar
kollegáinak, miszeritn ő 'megúszta az ellenőrzést, de vigyázzanak'.

Remélem nem kell olyan közhelyszerű megállapításokat ide a végére írnom,
minthogy kálváriám mely révén mennyire felháborodva és megalázva éreztem
magam, hanem erre rájönnek Önök is. Remélem továbbá, hogy adataim alapján
lehetséges a történet szereplőinek beazonosítása. Azt már remélni sem merem,
hogy egy szokásosan, a maga módján udvarias, de lekezelő válaszlevélen kívül
bármi foganatja lesz annak, hogy írtam Önöknek. Azt viszon mindenképpen
megjegyezném, hogy a történtek tettek arról, hogy jövőbeni utazásaim során
eszembe se jusson, hogy 'szolgáltatásaikat' igénybe vegyem.

Legközelebb majd inkább sétálok egyet a friss levegőn.

Üdvözlettel,

S. Márton
minden körülmények közt fizető utas.

1 komment

Címkék: busz menetrend jegyvásárlás sofőr

A bejegyzés trackback címe:

https://volannalutazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr49408971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bejo · http://www.esztergom.tk 2008.04.05. 17:53:08

Ez éppen Budapest-Esztergom viszonylat:

www.youtube.com/watch?v=AJCq_W99F6E

Az első kérdés: "Adjam a jegyet?" ...

süti beállítások módosítása